Ćwiczenia Piękno Zabiegi Zdrowie Żywienie

Wygraj walkę z cellulitem

cellulit

Lato zbliża się wielkimi krokami, a Ty nadal zmagasz się z cellulitem? Walka z nim bywa żmudna i często wymaga od nas niemałej wytrwałości. Namiętne wcieranie kremów antycellulitowych nie zlikwiduje problemu – stanowić może jedynie kurację wspomagającą osiągnięcie wymarzonych rezultatów. Jak więc skutecznie poradzić sobie z nieestetycznymi grudkami na naszym ciele?

Przyczyny cellulitu

Cellulit występuje najczęściej w okolicy ud i pośladków. Wbrew obiegowej opinii, nie jest jedynie domeną osób posiadających nadwagę lub zmagających się z otyłością.

Powstaje w efekcie niewłaściwego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej oraz gromadzenia się w organizmie wody, toksyn, a także szkodliwych produktów przemiany materii. Na pojawienie się problemu mają wpływ:

  • zaburzenia hormonalne i stosowanie antykoncepcji,
  • spożywanie alkoholu i palenia papierosów,
  • dieta bogata w węglowodany, tłuszcze i sól,
  • brak aktywności fizycznej,
  • siedzący tryb życia,
  • nadwaga,
  • noszenie zbyt ciasnych ubrań,
  • długie kąpiele w gorącej wodzie,
  • stresujący tryb życia,
  • niedostateczne nawodnienie organizmu.

Postaw na aktywność fizyczną

Dzięki niej spalisz nie tylko tkankę tłuszczową, ale również pobudzisz funkcjonowanie układu limfatycznego. Sport pomoże Ci usunąć z organizmu toksyny, które przyczyniają się do powstawania ,,pomarańczowej skórki’’. Kluczem do osiągnięcia wymarzonych rezultatów jest dobór odpowiednich ćwiczeń – postaw na takie, które nie tylko pomogą Ci spalić tkankę tłuszczową, ale i usprawnią krążenie podskórne.

Ważne jest także ich regularne wykonywanie – poświęć na ćwiczenia pół godziny co najmniej trzy dni w tygodniu. Pamiętaj, że zbyt intensywne ćwiczenia mogą powodować nadmierne rozbudowanie tkanki mięśniowej, co sprawi, że cellulit stanie się jeszcze bardziej widoczny.

  • Basen – różnego rodzaju ćwiczenia w wodzie stanowią jeden z najskuteczniejszych sposobów walki z cellulitem. Ruch w wodzie ma zbawienny wpływ na naszą skórę oraz pobudza układ krążenia.
  • Bieganie – nie dość, że pomaga pozbyć się tkanki tłuszczowej, to na dodatek usprawnia metabolizm i pozytywnie wpływa na cyrkulację limfy w naczyniach.
  • Rower – jazda na nim podnosi sprawność układu mięśniowego, poprawia funkcjonowanie układu oddechowego oraz krążenia.

Dieta antycellulitowa

Warto włączyć do codziennej diety produkty, które pomogą pozbyć się toksyn z organizmu i wpłyną na poprawę przemiany materii. Spożywaj pokarmy bogate w błonnik i pełne ziarno. Zwiększ ilość owoców i warzyw w jadłospisie – jedz szparagi, brokuły i cytryny. Niezmiernie ważne jest także picie wody, która pozwoli na szybsze pozbycie się nadmiaru tłuszczu i zapobiegnie magazynowaniu wody w organizmie, która może przyczynić się do powstania cellulitu.

Masaż dla wytrwałych

Codzienne wykonywanie masażu okolic dotkniętych cellulitem pomoże nam uporać się z problemem – jednak pierwsze efekty dostrzec można dopiero po trzech tygodniach.

Włącz do swojej regularnej pielęgnacji rytuały, które pozwolą Ci cieszyć się gładką skórą:

  • pobudzaj krążenie krwi za pomocą naprzemiennego prysznica lub szorstkiej gąbki,
  • 2-3 razy w tygodniu wykonuj peeling ciała,
  • codziennie wcieraj krem antycellulitowy – energicznymi ruchami przez kilka minut.

Zabiegi medycyny estetycznej

Jednym z najpopularniejszych zabiegów stosowanych w walce z cellulitem jest mezoterapia igłowa. Pozwala ona na precyzyjne dostarczenie składników stymulujących przemianę materii i wspomagających mikrokrążenie bezpośrednio do obszarów objętych cellulitem.

Mezoterapia antycellulitowa dostępna w Klinice Sthetic www.sthetic.pl to usługa najwyższej jakości po niskiej cenie. Wykonanie zaledwie kilku zabiegów sprawi, że skóra stanie się gładka, jędrna i pozbawiona ,,pomarańczowej skórki’’.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby dodac komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *