Zabiegi Zdrowie Żywienie

Objawy niedoboru witamin – sprawdź, których witamin Ci brakuje

kroplowki wzmacniajace BeautySkin

Dobrze zbilansowana dieta to podstawa dbania o zdrowie. Niedobór witamin i składników odżywczych może powodować szereg nieprzyjemnych objawów, a czasem niebezpiecznych skutków. Niektóre objawy to informacja od naszego organizmu – rozpoznanie ich może pomóc w odpowiednim dostosowaniu diety. Sprawdź, czy masz niedobory witamin i składników odżywczych, dowiedz się, jak je uzupełnić i poznaj najlepsze źródła witamin.

Słabe włosy, wypadanie włosów

Dieta uboga w żelazo, cynk, kwas linolowy (LA), kwas alfa-linolenowy (ALA), niacynę oraz przede wszystkim niedobór biotyny może powodować wypadanie włosów i ich łamliwość. Niedobór biotyny objawia się również chronicznym zmęczeniem, bólem mięśni, skurczami i mrowieniem w dłoniach i stopach.

Pokarmy bogate w biotynę to: żółtka jaj, ryby, mięso, nabiał, orzechy, szpinak, brokuły, kalafior, słodkie ziemniaki, drożdże i banany. Żywność bogata w niacynę to mięso, ryby, nabiał, produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe, orzechy, nasiona i liściaste warzywa.

Warzywa liściaste, orzechy, produkty pełnoziarniste i oleje roślinne są bogate w LA, a orzechy włoskie, siemię lniane, nasiona chia i orzechy sojowe zawierają ALA.

Krwawienie z dziąseł

Czasem krwawienie dziąseł wynika ze złej techniki szczotkowania zębów, jednak swoje podłoże może mieć również w diecie ubogiej w witaminę C. Witamina C odgrywa ważną rolę w gojeniu ran, odporności, a nawet działa jako przeciwutleniacz, pomagając zapobiegać uszkodzeniom komórek. Ciało ludzkie nie wytwarza witaminy C, co oznacza, że ​​jedynym sposobem utrzymania odpowiedniego jej poziomu jest dieta. Pamiętaj, aby spożywać wystarczającą ilość witaminy C, jedząc co najmniej 2 porcje owoców i 3-4 porcje warzyw dziennie.

Inne typowe objawy niedoboru witaminy C to: częste pojawianie się siniaków, powolne gojenie się ran, sucha skóra i częste krwawienia z nosa.

Łojotokowe zapalenie skóry i łupież

Łupież i łojotokowe zapalenie skóry mogą być spowodowane wieloma czynnikami, a jednym z nich jest dieta uboga w składniki odżywcze. Na przykład niski poziom cynku, niacyny (witamina B3), ryboflawiny (witamina B2) i pirydoksyny (witamina B6) mogą odgrywać pewną rolę w rozwoju tych chorób.

Pokarmy bogate w niacynę, ryboflawinę i pirydoksyny to: drób, ryby, jaja, nabiał, rośliny strączkowe, zielone warzywa, orzechy. Owoce morza, mięso, rośliny strączkowe, nabiał, orzechy i produkty pełnoziarniste są również dobrymi źródłami cynku.

Zmęczenie, senność, apatia

Jeśli wykluczone zostały choroby natury psychicznej oraz hormonalnej warto zadbać o dostarczenie organizmowi żelaza i magnezu. Warto zacząć spożywać czerwone mięso, nasiona roślin strączkowych, pestki dyni czy otręby pszenne.

Kroplówki witaminowe – szybki sposób na niedobór witamin?

Ostatnio popularne stały się, wylansowanie przez światowe gwiazdy, kroplówki witaminowe. Czy jest to dobry sposób na zlikwidowanie niedoborów witamin? Podanie witamin dożylnie jest lepsze niż suplementy w tabletkach, właśnie ze względu na sposób wprowadzenia do organizmu. Tabletka musi zostać najpierw rozłożona w układzie pokarmowym, a witaminy z kroplówki dostają się wprost do krwi w zdecydowanie większych, a więc mocniejszych dawkach, dlatego można uzyskać szybsze efekty. Kroplówki wzmacniające nie są już zarezerwowane tylko dla gwiazd i bogaczy – profesjonalne kliniki np. Beauty Skin w Warszawie, mają je już w swojej ofercie. Coraz więcej osób korzysta z nich traktując je jako sposób na uzupełnienie brakujących witamin, minerałów i mikroelementów, poprawę odporności, koncentracji i samopoczucia.
Bez względu jaką metodę wybierzesz – kroplówki witaminowe czy tradycyjną suplementację, pamiętaj o zbilansowanej diecie. Więcej na temat kroplówek witaminowych i ich rodzai możesz dowiedzieć się na stronie Kliniki Beauty Skin

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby dodac komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *